تحلیل کتاب مطالعات اجتماعی بر مولفه های تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی

تحلیل کتاب مطالعات اجتماعی بر مولفه های تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی

تحلیل کتاب مطالعات اجتماعی بر مولفه های تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی"><span itemprop="name">تحلیل کتاب مطالعات اجتماعی بر مولفه های تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی</span>

چکیده
این پژوهش با هدف بررسی وضعیت تربیت سیاسی و اجتماعی در برنامه ی درسی فعلی یا رسمی دوره ابتدایی انجام شد.پژوهش حاضر توصیفی-تحلیلی است. که برای انجام آن از تحلیل محتوای کیفی و سند کاوی استفاده شده است.بدین منظور راهنمای برنامه ی درسی تعلیمات اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و کتاب های مربوطه به صورت عمدتا کیفی تحلیل و نقادی شده است.نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان می دهد که وضعیت تربیت سیاسی در برنامه ی درسی دوره ابتدایی چندان مطلوب نیست.اهداف مربوطه بیش تر ناظر بر بعد شناختی و عاطفی است و بعد رفتاری یا مهارتی مورد غفلت واقع شده است. محتوای برنامه ی درسی نیز نتوانسته است فرصت مناسبی را برای تربیت کودکان مبتنی بر اندیشه مردم سالاری دینی فراهم آورد و نیاز به بازنگری اساسی و جدی دارد. گرچه روش های اموزش و ارزشیابی پیشنهادی به نظر یادگیرنده محور و فعال هستند، لیکن با توجه به کاستی و ضعف محتوای آموزشی نمی تواند چندان موثر باشد.

واژگان کلیدی: برنامه ریزی درسی,تربیت سیاسی,تربیت اجتماعی, مردم سالاری دینی,دوره ابتدایی

۹,۹۰۰ تومان – خرید

‏2 دیدگاه در نوشته‌ی “تحلیل کتاب مطالعات اجتماعی بر مولفه های تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی

  1. سیما

    سلام وقت بخیر،چرا من یک مقاله خرید کردم برام ایمیل نشده هنوز. واقعا یعنی چی سایتتون حتی پشتیبانیم نداره. لطفا هرچه زودتر پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *